fbpx

Church in traditional neighborhoods that seek to reach out to those in the areas around them find that there are subtle, yet significant boundaries that inhibit their effectiveness in ministering to their neighbors. They find that, as much as they may want to reach out to these neighbors, they still "do church" their own way, and that message comes across.

J. Timathy Ahlen and J.V. Thomas decided to explore what might be done to help churches overcome these obstacles and truly minister to their communities. The answer they found has come to be known as the kay Church Strategy. At the heart of this strategy is the belief that a church can be comprised of many congregations, meeting separately yet ministering together, in a variety of different settings. The key Church Strategy recognizes the cultural differences evident within North American society and presents the Christian message in a way that respects and communicates to the indigenous concerns of different cultural groups.  

U13318

Enlace OPAC

 

La comisión Arquidiosana de catequesis de Cuenca, omo síntesis y fruto amado de muchos años de enseñanza y promoción, ha conseguido elaborar un texto de Primera Comunión que lo entregó con amor y a la vocación de todos los que en nuestra Arquidiócesis trabajan en la gran misión de la catequesis presacramental. 
Al disponer que este texto sea reconocido como único y oficial en nuestra jurisdicción, declaro la imperiosa necesidad de asumirlo como punto permanente de discernimiento hacia la elaboración de un texto conjunto de todos los sacramentos y de todos los niveles de formación religiosa, con el cual nuestra Diócesis se oriente en su camino y en el cual se apoye para su proceso comunicatorio. 

U13317

Enlace OPAC

 

No matter how one understands the process of "globalization", it is evident that it has been accelerated by rapid developments in communication technology. Computers and satellites make possible instantaneous financial transactions and dissemination of information, revolutionizing the world economy. The global mass media, their vast economic power concentrated in ever fewer hands, profoundly touch the lives and cultures of people everywhere.

Behind the political and economic issues raised by the globalization of communication lie important ethical and religious questions. Here is a lucid introduction to five such concerns demanding serious theological reflection and discussion among Christians and churches.    

U13314

Enlace OPAC

 

Ruben Alves, el conocido teólogo protestante, aborda en este breve pero sustancioso libro, el problema de las causas y de las motivaciones del renacimiento de los fervores religiosos en la época actual, a partir de un momento ya superado en que se hablaba de "la muerte de Dios".

Dice Alves: "Una lluvia de dioses cayó de los cielos sobre la tumba de un Dios que sobrevive a su propia muerte. Los ateos tienen sus santos y los blasfemos construyen sus templos". ¿Qué significa esto? ¿Cuál es el enigma de la religión?

En la forma rigurosa y con un estilo ameno y elegante, Alves analiza las tendencias modernas de toda esta religiosidad, pasando por el pensamiento de Hegel y de Marx, de Comte y de Freud; de Nietzsche y de Kierkegard; como así también de las corrientes seculares de nuestra época, para arribar a una restauración de la fe cristiana en respuesta a los problemas más agudos que viven los hombres en el mundo actual.  

U13313

Enlace OPAC

 

Búsqueda

Carreras y cursos